Przetasowania w „Wyborczej”. Gazeta będzie droższa
fot. Gazeta Wyborcza
Prasa Redakcja Poleca 

Przetasowania w „Wyborczej”. Gazeta będzie droższa

„Gazeta Wyborcza” ucieka przed lawinowo spadającą sprzedażą dziennika. We wtorek Agora ogłosiła, że rozpoczynają się zwolnienia grupowe. Ze spółki odejdzie 135 pracowników (tj. 7% zatrudnionych). Dziś dowiadujemy się, że gazeta zmienia swój format i będzie droższa.

Nowa formuła

Od poniedziałku „Gazeta Wyborcza” będzie się ukazywać w nowej formule wydawniczej. Pojawi się nowy tygodnik „Mój biznes. Ludzie, praca, innowacje” opowiadający o ludziach biznesu i gospodarce w wymiarze ogólnopolskim i lokalnym. Również „Duży Format” będzie ukazywał się w poniedziałki.

W piątki ukażą się: „Co Jest Grane 24”, „Tylko zdrowie” i dodatek telewizyjny „Gazeta Telewizyjna”, a w sobotę „Wysokie Obcasy” i „Magazyn Świąteczny”.

Wraz ze zmianą oferty wydawniczej „Gazety Wyborczej” nastąpi też zmiana ceny poszczególnych wydań dziennika. W poniedziałki i piątki egzemplarz „Gazety Wyborczej” będzie kosztować 3,99 zł, we wtorki, środy i czwartki – 2,99 zł, a wydanie weekendowe – 4,49 zł w Warszawie i 4,29 zł w pozostałych miastach.

Zmiany personalne

Jerzy Wójcik, dotychczas jeden z redaktorów naczelnych „Gazety Wyborczej”, będzie teraz wydawcą dziennika. Na nowym stanowisku odpowiada m.in. za wyniki finansowe „Gazety Wyborczej” i realizację jej celów strategicznych. Zastąpi Wojciecha Świerczyńskiego.

Nową wicenaczelną będzie Aleksandra Klich, która będzie łączyć swoje obowiązki z prowadzeniem sobotniego „Magazynu Świątecznego”. Do jej zadań należy m.in. rozwój magazynu reporterów „Duży Format”, działów Kultura oraz Opinie „Gazety Wyborczej”.

Zwolnieni zostali natomiast Wojciech Fusek (zastępca redaktora naczelnego, związany z „Wyborczą” od blisko 25 lat) oraz Włodzimierz Nowak (szef „Dużego Formatu, związany z gazetą od ponad 20 lat).

Według rewelacji „Press”, ze stanowiska redaktora naczelnego ma zrezygnować również Adam Michnik. Miałoby to mieć związek z jego 70. urodzinami – uzasadnia „Press”.

Trudny czas dla „Wyborczej”

„Gazeta Wyborcza” od dłuższego czasu przechodzi poważny kryzys, wynikający ze słabnącej sprzedaży dziennika. Gazeta traci sukcesywnie od ponad roku; w sierpniu wg danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy sprzedaż „GW” zmalała aż o 13%, przekładając się na 132 766 egzemplarzy. Mimo nieprzychylnej koniunktury rynkowej, w gazetę zainwestował w czerwcu br. George Soros kwotą 13 mln dolarów, wykupując część akcji Agory.

Agora, mimo zwolnień grupowych, nadal zatrudnia nowe osoby. Ostatnio do zespołu wideo Wyborczej.pl dołączyła Dorota Wysocka-Schnepf.

Piszemy z pasją o mediach - tylko na MediaInside.pl. Bądź poinformowany jako pierwszy: znajdź nas na Facebooku i obserwuj nas na Twitterze. Czekamy na Wasze komentarze - poniżej oraz na naszym forum dyskusyjnym.